Forum

Forum

Welkom op het Olympus forum.
Ontmoet hier mede-Olympus-gebruikers, ontdek tips & tricks van anderen en deel je mooiste foto’s!

Je dient in te loggen om een nieuw onderwerp of bericht aan te maken. Inloggen · Registreren

CF (continious focus) met tracking

Deze instelling gebruikt op een air show wat me redelijk tegenviel
Tracking kon blijkbaar niet goed volgen laat staan scherp stellen op het onderwerp

Stel me de vraag of dat beter zou zijn met de Mark III (OMD-E-M10 Mark III laatste nieuwe toestel)?
Bezit meer scherpstelpunten die misschien een betere scherpstelling kan betekenen tijdens de tracking
Weet iemand meer?
Groeten,
Freddy

Als je de best mogelijk AF (snelheid en mogelijkheden) wilt hebben kom je toch uit op de E-M1 mark II. Deze heeft helaas wel een flink prijskaartje.

Je bent wel ook afhankelijk van de achtergrond. Een helder blauwe of egaal grijze lucht heeft weinig contrast en zal de AF niet/minder afleiden. Kijk ook eens naar het aantal en de plaats van de AF punten; 5 of 9 werkt vaak beter dan alle. Natuurlijk moet het onderwerp wel in dat vlak zitten. Met tracking aan hoeft het onderwerp daar vervolgens niet te blijven om het te volgen.

Er is ook een instelling waarmee je de gevoeligheid (mate waarin de AF zich laat "afleiden" door iets anders dan je onderwerp) kunt instellen. Hier heb ik echter nog geen ervaring mee.

Inderdaad, de E-M1 Mark II zou beter zijn maar zoals u zegt duurder.
Misschien zal een volgend toestel daar verbetering in kunnen brengen
Zoals u kan lezen heb ik nog de OMD-E-M10 Mark II
Niks op aan te merken op dit toestel hoor maar op dat vlak is er wel verbetering te doen

Bedankt voor de toelichting

Translate ยป