Forum

Forum

Welkom op het Olympus forum.
Ontmoet hier mede-Olympus-gebruikers, ontdek tips & tricks van anderen en deel je mooiste foto’s!

Je dient in te loggen om een nieuw onderwerp of bericht aan te maken. Inloggen · Registreren

Olympus viewer 3 en Olympus Capture

Ik wil graag met beide, of een van de programma's, opnames verwijderen van de SD kaarten.

Beide programma's zijn vandaag nog geüpdatet.

In beide programma's kan ik niet de mogelijkheid vinden om bepaalde opnames van de SD kaart (en) te verwijderen.

B.v.d. voor reacties.

wat voor programma

Programma sluiten en dan zie links je kaartje staan. rechts aanklikken en links verwijderen.

Dat is in windows. In Mac komt dat op hetzelfde neer.

Dank je wel ik ga het straks proberen. Nu even niet want ik ben de hele morgen bezig geweest met updaten van de firmware. Onder windows 10 stopte hij elke keer. Op de Mac lukte de firmware update het wel ik kreeg daar namelijk een bericht dat Digital Camera Updater een nieuwe versie heeft gekregen ook Olympus Viewer nu nr. 3 en Olympus Capture.  Of dat ook voor windows zo is moet ik nog nagaan. Zodra ik dat gedaan heb zal in mijn bevindingen hier melden.

In elk geval hartelijk dank voor de reactie en fijn weekend

Opnames op de SD-kaarten moet je niet met een programma verwijderen maar met de optie formatteren/verwijderen in het menu van de camera.  Als je per se lees- en schrijffouten op je kaartjes wil hebben moet je het met externe software of de Verkenner/Finder doen.

Bert dank voor de reactie. Weer wat geleerd. Wat is van de twee mogelijkheden het beste formatteren of verwijderen. Ik dacht eens ergens gelezen te hebben dat verwijderen beter is maar ik weet dat niet precies meer.

formatteren is het beste!  Ik heb er ergens een artikel over gelezen, zal eens kijken of ik het nog terug kan vinden.

Bingo.

https://www.fotografieles.nl/fotografietips/een-geheugenkaart-wissen-of-formatteren.html

Translate »