Forum

Forum

Welkom op het Olympus forum.
Ontmoet hier mede-Olympus-gebruikers, ontdek tips & tricks van anderen en deel je mooiste foto’s!

Je dient in te loggen om een nieuw onderwerp of bericht aan te maken. Inloggen · Registreren

Flitser instellingen op de camera

Hallo allemaal,

Ik ben in het bezit van de Oly FL600R flitser en probeer de diversen instellingen van de flitser te begrijpen alsook de flitser instellingen op de camera.

Als de camera zich in de M stand bevind heb ik de keuze uit:

- Normaal flitsen

- Rode ogen

- Second curtain

- Manual

In de A stand:

- Normaal flitsen

- Slow rode ogen

- Slow

- Slow 2

- Full (1/1.3 - 1/64)

Wat is nu het verschil tussen Slow en Slow 2 in de A stand?

Is Slow en Slow 2 hetzelfde als second curtain?

Waarom vind ik Slow en Slow 2 niet terug in de S stand?

Als ik de flitser stellingen op de camera gebruik, in welke stand moet dan de flitser staan?

In de flitser heb ik weer de volgende mogelijkheden :

- M

- RC

- SL A

- SL M

- A

Flitser op de camera bevestigd:

- FP TTL A

- FP M

- TTL A

- A

- M

Enorm veel mogelijkheden dus.

De instellingen TTL A en M begrijp ik nog wel, maar de rest is mij niet helemaal duidelijk.

Ongeacht in welke mode de flitser is ingesteld, wordt de instelling dan "overruled" door de instellingen op de camera?

Poeh, dat zijn wel een hoop vragen en mogelijkheden in één post. Ik ken het verschil tussen Slow en Slow 2 ook niet. Beide zijn wel voor flitsen op het tweede gordijn. Ik kan me voorstellen dat je die opties in S pas te zien krijgt als je de sluitertijd langer maakt.

RC = Remote control

SL-A = Slave Automatic

SL-M = Slave Manual

FP-TTL A = Focal Plane TTL Automatic; Pulserende flits als soort constante verlichting. Hiermee kan je beweging in beeld krijgen, ook als je flitst. A sluit flitser en sluiter af bij voldoende licht.

FP-M = Zie hierboven, maar flits duurt tot de condensator leeg is. Belichting afhankelijk van diafragma, sluitertijd en flitsafstand.

A = Automatic met sensor in flitser

M = Manual met flitskracht die je op de flitser hebt ingesteld.

Ik hoop dat dit een beetje duidelijk is.

Translate »