Forum

Forum

Welkom op het Olympus forum.
Ontmoet hier mede-Olympus-gebruikers, ontdek tips & tricks van anderen en deel je mooiste foto’s!

Je dient in te loggen om een nieuw onderwerp of bericht aan te maken. Inloggen · Registreren

Lensdop 12-40 mm

Hallo mede Olympus gebruikers,

Ik gebruik reeds ca een jaar de geweldige 12-40 mm Pro lens. Super tevreden over. Echter vandaag pakte ik de OMD1 met deze lens uit de fototas en toen bleef de lensdop onderin, in onderdelen, in de tas liggen. Ik kan hem wel weer in elkaar zetten, maar het euvel blijft: hij valt telkens uit elkaar! Toch raar voor zo'n dure Pro lens. Ik heb al op internet gekeken, maar bij veel bedrijven is hij uitverkocht?! Een veel voorkomend euvel lijkt mij dan. Heeft iemand hier ook last van (gehad) en wellicht een suggestie?

mvg,

Aart

balen is dat he, je snapt niet dat ze niet een betere constructie bedenken voor die dure lenzen. opsturen naar olympus heb je nog garantie dan valt hij daar onder en anders kunnen zij je een andere sturen

Ja dat snap ik ook niet Tonny! Heb hem bij CameraNu gekocht, moet ik met hen contact opnemen?

ja dat kan of olympus zelf even bellen pof mailen, dan sturen ze je een formulier en adres en kun je het zelf opsturen

Oké, thx Tonny, ga ik eens proberen!

zelf met Olympus bellen geeft de minste spraakverwarring en werkt het snelste.

Klopt Bert, heb net contact gehad met Olympus via de mail, en kreeg binnen 10 minuten reactie terug! Moet de lensdop opsturen samen met kopie aankoopbon, en dan wordt ie gewoon omgeruild! Is toch super!

Dank voor alle reacties!

Hoi Aart en anderen,

Bij mij onlangs hetzelfde euvel. Jij bent gelukkig geholpen zo, maar voor mij is de garantie inmiddels verlopen helaas. Zelf repareren ging ook niet echt lekker.

Voor wat de beschikbaarheid betreft, bij mij was het type LC-62D, welke ik inderdaad niet meer kan vinden, maar ik heb het idee dat dat dezelfde is als de LC-62F, die wel verkrijgbaar is.

Ik denk echter dat ik voor een goedkoper alternatief ga, bijvoorbeeld eentje van Caruba, kost maar € 8.

Groetjes, Albert

Lijkt me ook een goed plan Albert! Hou me op de hoogte als je hem hebt (of ie past en zo) dan ga ik hem ook bestellen als reserve!

mvg,

Aart

Hoi Aart,

Ik heb de lensdop van Caruba binnen en die past prima. De levensduur zal zich in de praktijk moeten bewijzen natuurlijk, maar er zit drie jaar garantie op en voor die € 8 zou ik me er hoe dan ook niet te druk om maken. Ik ben weer uit de brand in ieder geval.

Groetjes,

Albert

Hallo Albert,

Dat is snel. Mag ik vragen waar je hem besteld heb, dan bestel ik er ook één als reserve. Ik heb inmiddels contact gehad met Olympus via hun website en kreeg binnen 10 min. al een reactie! Daarin gaven ze aan dat als ik de lensdop samen met de aankoopbon op zou sturen, zij deze zouden vervangen. Uitstekende service lijkt mij!

mvg,

Aart

Hey Aart,

Oh dat is zeker een prima service van Olympus! Die Caruba heb ik overigens bij CameraNu besteld.

Groetjes,

Albert

Hallo Albert,

Dat is zeker top van Olympus. Ik laat hier nog even weten of de lensdop ook daadwerkelijk wordt opgestuurd!

Ik heb overigens ook die Caruba besteld, en inmiddels in huis, maar dan bij Coolblue.

mvg,

Aart

Uitermate teleurstellend. Vandaag de lensdop teruggekregen van Olympus met de opmerking dat de dop is gerepareerd en zorgvuldig is nagekeken! Mooi niet! De dop zit wel weer in elkaar, maar is niet meer te gebruiken omdat de twee veergedeeltes niet meer functioneren, er zit geen beweging meer in. Muurvast. Hoezo zorgvuldig gecontroleerd? Maar weer terugsturen. Grrr.

Heb gisteren, 7 aug, de lensdop weer retour gekregen van Olympus. Deze keer wel keurig in orde! Al met al tevreden over de service van Olympus.

Translate »